Ароматът, това е информация за човека, която по мнението на доктора по източна медицина Пак Сон Чер може да се използва в много житейски направления. Всичко в света има своя аромат – не само дърветата, цветята, морето, а дори и камъните. Ние възприемаме повече от десет хиляди аромата и при това всеки от нас е носител на своя личен аромат. Децата миришат на мляко, старците миришат на лекарства… Ароматът зависи от нашата националност, от цвета на кожата ни, а също от начина ни на хранене и живот. Когато в хранителния ни режим преобладават мазнините, ние имаме по-силна и рязка миризма. Това се отнася за северните народи, употребяващи повече животински продукти и риба.

Нашият аромат разказва и за вътрешното ни психическо състояние и в този смисъл е носител на информация, който нашите сетива са активно настроени да приемат. Знаете ли, че дори ако запушим носа си, ние възприемаме ароматите чрез своята кожа? Човекът е обвит в аромати като пашкул и възприема техните различни вибрации.

На тези от нас, които са предразположени да усещат „тънките вибрации“ на ароматите, им е трудно да стоят в претъпкани помещения, влакове, стадиони. Те се чувстват прекрасно на тихи зелени улички, в парковете и в гората, където са в своята естествена стихия сред благотворното влияние на чистите тънки енергии.

Точно така остро възприемат миризмите и бременните жени.Техният организъм, който се готви да подари на света едно чисто и съвършено същество, сякаш сам започва да възприема ароматите на красотата и да се очиства пред съкровения акт.

Общувайки, ние сякаш непроизволно сме привлечени от определени категории хора, а от други страним. Но не всички отчитаме, че това често се случва именно заради аромата. Ароматите със сходни или еднакви вибрации бързо влизат в резонанс и ние чувстваме ароматното поле на другия човек като особена зона на комфорт. Така че може да се каже, всеки заслужава това обкръжение, което привлича със своя аромат, с информацията за себе си.

За някои хора и неприятните миризми са привлекателни! Някой може да мирише на алкохол, но по неведоми причини ще се намерят един-два индивида в компанията, които ще се привържат именно към него, защото ще разпознаят този аромат като “свой“.

Хората отдавна са се научили да създават сами необходимите аромати, предназначени както за лечение, така и за хармонизиране на жизненото пространство. Става дума за парфюмите и за благовонията, които са най-концентрираните тънки и благотворно въздействащи вибрации, създадени от човека. Благовонията като цяло са предназначени за по-обществена употреба, например в храмовете, докато парфюмите са насочени към това да въздействат индивидуално. Жените знаят, колко неприятно е да срещнат друга, която ухае на техния парфюм. Но реално парфюмите, които можем да наречем добри, не са така много. Техните свойства и ценността им произтичат от умелото съчетание и тънкия избор на майсторите, които ги създават.

Хубавите парфюми се правят от аромати на растения, които растат на ограничени, недостъпни и диви места. Техните аромати акумулират точно тази чиста природна енергия, която има способността да хармонизира вътрешния ни свят и дори има лечебни свойства. В ароматерапията е позната практиката да се създават парфюми специално за различните темпераменти. Тези парфюми ще балансират флегматика, ще успокоят холерика, ще дадат нови сили на меланхолика. На Запад вече се създават и специални парфюми за хора, страдащи от неврози, сърдечни или стомашни заболявания.

Трябва да се отчете, разбира се, че някои парфюми прекомерно възбуждат нервната система, и при някои хора могат да предизвикат алергия, сърцебиене или астма.

Според доктор Пак може да приложим практично парфюмите според средата, в която ни се налага да бъдем. Така например при пътувания е добре да се използват аромати, имащи в състава си тамян, защото той ни защитава от мръсни и нехармонични енергии. В други ситуации е добре в парфюма ни да се съдържа аромат на роза или сандалово дърво, които противодействат на всякакви микроорганизми и вируси.

Учените са забелязали, че хората, без самите те да го осъзнават, оценяват много стоки по миризмата. В някои държави съобразителните автотърговци добавят в горивото специални аромати, които дори имат име „Местният продавач на автомобили“. Този аромат създава такава аура на порядъчност и доверие, че хората купуват почти без да гледат! Ето такава притегателна сила!